Vackrast i världen.

Häromdan var jag hos min huddoktor. Skickades till honom för 6 månader sen, fick tabletter, schampoo och krämer – som hjälpte. Problemet var dock att när allt tog slut, kom problemen tillbaka. 

Väntade i nästan 4 månader på min tid hos honom. 

Under denna tid fick jag nys om en grym dermatolog som en kompis gått till, så jag bokade tid även där. Kompisen hade rätt, hon var grym och vi har nu gjort upp en plan med 6 behandlingar under en 6 månaders period, och det känns väldigt bra. 

Bestämde mej ändå för behålla tiden hos huddoktorn för min torra hårbotten som gör mej galen. 

Väl hos doktorn, efter att förklarat för honom att ansiktet tas hand om av någon annan, utbrister han; ”Men sådär kan du ju inte gå runt och se ut! Titta på dig själv, du ser ju hemsk ut. Vore du min dotter skulle jag aldrig tillåta dig att gå runt sådär offentligt.”

Det här är vad han såg:  

För någon som har problem med sin hud, som ständigt hittar fel när hon ser sej själv i spegeln, som väntat 4 månader för att få komma just till honom, var detta ett riktigt hårt slag i magen.

(Allt toppat med att återigen behöva stå upp för ett av mina hemländer; ”Du är från Sverige, där hatar dom oss eller hur?”)

Ringde till Shahar. Grät. Kände mej ful och värdelös. Och förnedrad.

”Du är vackrast i världen!”

Näe men sluta, det vet vi ju båda att jag ju faktiskt inte är. Det finns ett par hundra människor jag kan namnge här å nu som är betydlig vackrare; Beyonce, Kate Winslet, Amanda Seyfried, Johnny Depp, Jennifer Lawrence, Jennifer Aniston, Noomi Rapace, Channing Tatum, Claire Da…

”För mej är du världens vackraste!”

No futher questions, your honor.

/Keren

Detta inlägg publicerades i podcast. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Vackrast i världen.

  1. Britta skriver:

    Men fy fan vilken vidrig människa! Förstår känslan. Vi är så dumma mot oss själva! Du är världens vackraste människa, från insidan och ut Keren! Det där var bara jävla idiot som inte vet bättre! Vi är experter på att döma oss själva och bara se fel.
    Häromdagen var jag på stan i jakt på en fin klänning till kvällens julfest. Ingenting passade eller satt bara konstigt, och då var jag verkligen in i varenda butik. Min rumpa var för stor för allt! Jag gick hem och grät. Och började tänka på att jag behöver äta bättre och träna mer. Men sen blev jag förbannad. Jag tänker inte gå runt och må dåligt för att jag ser ut på ett visst sätt och inte passar in i normen. Och jag tänker inte heller låta mina finnar, blemmor och sår (som jag får av att jag aldrig kan sluta peta och klösa) stoppa mig eller få mig att må dåligt. Vi är fan fina och bra jävla människor ändå! ✊🏻❤️
    Hälsa Shahar! Kram!

    • uppsalasfinest skriver:

      Älskade Britta!! Det värmer mitt hjärta så mkt när jag läser din kommentar. Du har helt rätt! Vi ska inte följa strömmen bara för att nån idiot, eller idiotnormen, säger åt oss att göra det. Du är vacker, stark och underbar! Och det är just dina speciella kurvor som gör dej till den du är. Vi måste sluta förminska oss själva, och börja hylla våra små egenheter. Dom gör oss unika! För att vara likadan som alla andra är SKITTRÅÅÅKIGT!

      Puss å kram
      /K

  2. AnnaCarin skriver:

    Torr hårbotten = ofta söndertvättad. Kolla in no poo, det har hjälpt mig enormt. Jag har trott i typ 30 år att jag har mjäll, men det är ju bara söndertvättad hårbotten. Använder inte schampo med silikon, det är inget fel i sig men det kräver starka grejer för att tvätta ur och så är man innen i en ond cirkel.
    Jag har upptäckt ett skitbra medel från Indien, neempulver, (INTE olja). MAn köper det på http://www.hennabutiken.se/?gclid=COv9zNWMjcoCFebUcgodV8wG3Q
    Blanda det i vad du tvättar håret med (räcker med nån matsked), låt sitta i fem minuter typ och skälj sedan ur. Efterskölj med äppelcidervinägerblandning. På EN behandling blev min hårbotten som ny. Jag vet att jag låter helt manisk, men det är sant. (Har jobbat med Frida så jag är inte en random galning. =)
    Lycka till från en som har haft iaf liknande problem typ hela livet.

    • uppsalasfinest skriver:

      Asså jag är inte säker på vem du är, men fasen vad jag älskar dej! Tack för att du tog dej tid att svara! Ska absolut ta åt mej alla dina tips och råd. 🙂 Ha en fortsatt fin vecka! ❤

      • AnnaCarin skriver:

        hehe tackar! Nä vi har aldrig setts. Det finns några bra grupper på FB, sök på no poo, det finns en som heter hard core, och en som heter vi som inte använder schampo typ. Lycka till!!! =D

      • uppsalasfinest skriver:

        Tack så jättemycket!! 🙂

Lämna en kommentar