En dag.

Stelfrusen.

Efter en hel dag som lärare börjar jag att cykla hem. Kommer 50 meter innan jag inser att jag har punktering på cykeln. Leder tillbaka cykeln, stressad över att inte hinna i tid till dagis på andra sidan stan. Försöker låsa cykeln men kodlåset har ställt om sig sedan jag låste upp den 3 min tidigare. Jag hittar den sifferkombinatin som funkar och skyndar till bussen.

Hämtar på Dagis utan cykel, vilket innebär att vi får gå hem. Harry springer de första 100 m innan vi kommer på att hans gosse, Charlotte Kalla, är kvar på dagis. Vi har glömt henne en gång tidigare. På ett mirakulöst sätt lyckades vi då få honom att sova iaf. Men kl 02 på natten tassade han in till oss och ställde upp sina ytterskor på mitt nattduksbord med orden ”Hämta Kalla Dagis.” Jag kommer aldrig lämna henne där igen.

Vi gick alltså tillbaka till dagis, vände och var på väg hem. Denna gång fick jag bära hela vägen. Och en unge på typ 13 kg är rätt tungt. Väl hemma bryter han ihop för att pappan inte är hemma. Jag kokar pasta och mutar honom med en banan.

Erik kommer hem och jag drar ut igen. Ska plåta invigningen av Mall of Scandinavia i Solna. Tar pendeln med Britta. Kommer 20 min innan dörrarna öppnas och möts av tusentals köande människor. 1,5 timme senare är det fortfarande hundratals kvar framför oss och vi letar oss ut från havet av människor  utan att ens ha kommit in genom dörrarna.

Tar pendeln hem. Råkade ta med tom snusdosa hemifrån. Går till bussen för att åka hem till Årsta. Står och fryser i en kvart innan jag kollar ul.se vart bussen är. Den är inställd efter kl 22 hela veckan står det där. Det är minusgrader och jag har tights. Fryser lätt ihjäl och får vänta 20 min till på nästa buss, på en annan hållplats. Kliver av, halkar på vägen som fått ett lager med is, men står på benen. 

Kommer hem. Äter två finncrisp och inser att klockan är på tok för mycket. 

Imorgon kör vi igen.

/Frida

Detta inlägg publicerades i podcast. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar