Fri i Sthlm.

Har spenderat kvällen på B.A.R i Stockholm med gamla kollegor från fotostudion. Några har jag inte sett på 3.5 år. Men det var himla trevligt och alla såg lika dana ut. Det var först när jag insåg att någons barn fyllt 18 (!) som jag insåg att tiden gått. Vi jobbade tillsammans i tre år och även om arbetet i sig kunde bli rätt upprepande så var vi ett väldigt trevligt team. De var en stor del av att jag trivdes så bra i Sthlm och det var där jag jobbade när jag träffade Erik. Det var där jag satt och pysslade ihop mina olika maskeradoutfits och det var även genom det jobbet jag sedan fick en anställning i Uppsala hos företagets största kund.

Idag har alla gått vidare till nya arbetsplatser, men det var rätt befriande att få snacka om sånt som varit. Livet går så himla fort nu och ingen jag umgås med nu känner ju till dessa år, vad jag egentligen gjorde och vem jag var då. Därför är det fint med kvällar som denna. Det kanske dröjer 3.5 år innan vi alla samlas samtidigt igen, men det gör inget. Känslan av att inte behöva klippa bort mina sthlmsår är bra nog. Och Stockholm, vilken pärla det är! Borde ta mig dessa 40 min söderut mycket oftare.

/Frida

  

Detta inlägg publicerades i podcast. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fri i Sthlm.

  1. Carolina skriver:

    ❤️

Lämna en kommentar